محل لوگو

مقاله مبلمان شهری ضرورتی برای سلامت شهروندان


مقاله مبلمان شهری ضرورتی برای سلامت شهروندان

نـوع فایـل: Word

تعداد صفحات : 10

 

عنوان: مبلمان شهری ضرورتی برای سلامت شهروندان

 

مقدمه:

مطابق مصوبه کمیته زیبا سازی کلانشهرهای کشور در سال 1380، زیباسازی به کلیه اقدامات آگاهانه ای گفته می شود که توسط شهرداری ها برای ارتقای کیفیت محیط شهری صورت پذیرفته و شهر را برای زندگی ساکنانش مناسب تر می سازد. هدف زیبا سازی فراهم آوردن محیطی است که همه شهروندان در آن احساس لذت کنند.
نگاه زیبا سازی به شهر رسیدن به همان تعاریف ذکر شده و ارتقای کیفیت محیط شهری است و برای رسیدن به این اهداف از چهار روش به صورت کلی استفاده می شود که شامل رفع نازیبایی ها، وضع قوانین، ضوابط و مقررات شهری برای ایجاد و حفظ زیبایی ها، احداث و بهبود فضاهای شهری مناسب و متنوع و به کارگیری مبلمان شهری مناسب و استاندارد است.
شهر از دید کارشناسان و صاحبان تئوری شهر سازی در دنیا معانی متفاوتی دارد. شهرها نه خیابان هایی برای عبور و مرور بلکه محل تعامل شهروندانی است که در آن زندگی می کنند.
از نظر کارشناسان شهرسازی، شهرها آثار هنری بزرگی هستند که آفرینندگانی به اندازه جمعیت شان دارند. هدف زندگی شهرنشینی امروزه زندگی کلونی وار آدم ها در کنار هم و به شیوه هزاران سال قبل نیست. هدف مطلوب شهرهای امروز ایجاد محیطی خلاق و پرورنده برای مردمی است که در آن زندگی می کنند. شهرها امروزه علاوه بر رفع نیازهای فیزیکی پاسخی برای نیازهای روانی، روحی و فرهنگی ساکنانشان دارند و تنها در این صورت است که شهر تجلی رفتار اجتماعی ساکنانش است و می توان آن را به نظم در آورد و کنترل کرد.»
همین کارشناس می افزاید: «امروزه باید پذیرفت که شهر محل زندگی مجموعه ای از آدم ها با نیازها و سلائق مختلف است؛ یک خانه بزرگ که هیچ کس حق ندارد سلیقه شخصی یا سازمانی اش را بر آن حاکم کند. تنها در چنین حالتی است که می توان زمینه مشارکت همگانی را در کلیه فعالیت های منطقه ای و ملی فراهم آورد.»

مبلمان شهری،عنصری تحول آفرین و درآمد زا

مبلمان شهری و توجه به فضاسازی محیطی در شهرهای امروز به عنوان عنصری تحول آفرین و درآمدزا که می تواند چهره شهر را نیز به عنوان یک نماد داخلی و بین المللی به همگان معرفی کند، شناخته می شود.
مبلمان شهری به مجموعه وسیعی از وسایل، اشیا، دستگاه ها، نمادها، خرده بناها، فضاها و عناصری گفته می شود که چون در شهر و خیابان و...


مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 577

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما