محل لوگو

پاورپوینت آماده بتن و انواع آن


نـوع فایـل: PowerPoint

تعداد صفحات : 62

 

عناوین مطالب

بتن با مقاومت بالا

بتن سبک

بتن پیش تنیده

بتن پس تنیده

بتن شفاف

بتن خود متراکم

فهرست مطالب

بتن چیست؟

مواد تشکیل دهنده بتن

آب

-مقدار آب مصرفی

-عمل آوری

-سنگدانه ها

-افزودنی ها

-تسریع کننده ها

-کندگیرکننده ها

-روان کننده ها

 

معرفی انواع بتن

 

بتن با مقاومت بالا

خواص بتن با مقاومت بالا و موارد کاربرد آن

نتیجه گیری

 

بتن سبک

 

ترکیبات بتن سبک

ویژگی های بتن سبک

مزایای بتن سبک

بتن پیش تنیده

کاربرد بتن پیش تنیده

نداشتن خیز به سمت پایین در بتن پیش تنیده

انواع بتن پیش تنیده

مزایای بتن پیش تنیده

وزن کمتر سازه بتن پیش تنیده

آزمایش سازه قبل از بارگذاری در بتن پیش تنیده

 

بتن پس تنیده

 

بتن شفاف

فیبرهای نوری

ابداع لاتیراکن

محاسن لاتیراکن

ساخت بتن شفاف

لایتراکان

موارد کاربرد

پوشش کف

طراحی داخلی

 

بتن خود متراکم

مشخصات بتن خود تراکم

دلایل گسترش بتن خود تراکم در دنیا

کاربردهای اجرائی ویژه با بتن خود تراکم

 

بخش هایی از متن

بتن چیستبتن به انگلیسی: (Concrete) در مفهوم وسیع به هر ماده یا ترکیبی که از یک ماده چسبنده با خاصیت سیمانی شدن تشکیل شده باشد اتلاق می‌شود. این ماده چسبنده عموما حاصل فعل و انفعال سیمان های هیدرولیکی و آب می‌باشد. حتی امروزه چنین تعریفی از بتن شامل طیف وسیعی از محصولات می‌شود.

مواد تشکیل دهنده بتن

سنگدانه ها در بتن تقریبا سه چهارم حجم آنرا تشکیل می‌دهند و سیمان یک چهارم آبکیفیت آب در بتن از آن جهت حائز اهمیت است که ناخالصی‌های موجود در آن ممکن است در گیرش سیمان اثر گذاشته و اختلالاتی به وجود اورند. همچنین آب نامناسب ممکن است روی مقاومت بتن اثر نامطلوب گذاشته و سبب بروز لکه‌هایی در سطح بتن و حتی زنگ زدن آرماتور بشود.در اکثر اختلاط هادآب مناسب برای بتن آبی است که برای نوشیدن مناسب باشدمعیار قابل آشامیدن بودن آب برای اختلاط مطلق نیست و ممکن است یک آب اشامیدنی به جهت داشتن درصد بالایی از یون های سدیم و پتاسیوم که خطر واکنش قلیایی دانه‌های سنگی را به همراه دارد، برای بتن سازی مناسب نباشد.v به عنوان یک قاعده کلی هر آبی که ph آن بین ۶ الی ۸ بوده و طعم شوری نداشته باشد می‌تواند برای بتن مصرف شود. رنگ تیره و بو لزوما وجود مواد مضر در آب را به اثبات نمی‌رساند. مقدار آب مصرفیمقدار آب مصرفی در داخل بتن بسیار با اهمیت است. به منظور تکمیل فرایند واکنش سیمان با آب مقدار مشخصی آب مورد نیاز است. در صورتی که این مقدار کمتر از آن حد باشد قسمتی از سیمان برای واکنش آب کافی دریافت نمیکند و واکنش نداده باقی میماند.در صورتی که بیش از مقدار مورد نیاز آب به مخلوط بتن اضافه شود پس از تکمیل واکنش، مقداری آب به صورت آزاد در داخل بتن باقی میماند که پس از سخت شدن بتن باعث پوکی آن و نتیجتا کاهش مقاومت خواهد شد. به همین دلیل دقت در مصرف نکردن آب زیاد در داخل بتن به منظور حصول مقاومت بالا ضروری است.بتن پیش تنیده سازه های بتن پیش تنیده به علت حذف بعضی از ستون ها و پایه ها ، امکان اجرای سازه با دهانه های وسیع تر را امکان پذیر ساخته و قابلیت سازه از نظر معماری را بالا می برد. به طور مثال سطح هیپربولوئید بتن پیش تنیده که برای پوشش سقف ساختمان های صنعتی با دهانه های 10 تا 18 متر ، سازه های فضایی و … به کار می رود از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه و از نظر معماری زیبا است و...


مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 575

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما