محل لوگو

پاورپوینت آماده تونل توحید


پاورپوینت آماده تونل توحید

نـوع فایـل: PowerPoint

تعداد صفحات : 27

 

عناوین مطالب

مقدمه

مشخصات تونل توحید

شرایط کلی قرارداد

اطلاعات قراردادی پروژه

شرح کلی پروژه

 

بخش‌های مختلف پروژه
مزایای احداث تونل توحید
طراحی و ساخت
مشخصات فنی پروژه
افتتاح و بهره‌برداری
تجهیزات و مشخصات

مشکلات تونل توحید

منابع

 

بخش هایی از متن

žتونل توحید از دو تونل کنار هم بطول ۲۱۳۶ متر تشکیل شده که هرکدام از تونل‌ها شامل ۳ باند رفت و برگشت بوده و به عنوان نخستین تونل شمال به جنوب تهران، بزرگراه چمران را به بزرگراه نواب صفوی پیوند می‌دهد. ساخت این تونل در رکوردی بی سابقه طی ۳۰ ماه به پایان رسید و بزرگترین تونل شهری ساخته شده در ایران می‌باشد.

ž بزرگ‌ترین تونل شهری ایران در شرایطی گشایش می‌یابد که با توجه به ترافیک سنگین و نیاز شدید بخشی از شهر به اتصال 2بزرگراه چمران و نواب صفوی، پروژه تونل توحید دارای 2رشته تونل مجاور هم )دو قلو ) و هر رشته دارای 3باند رفت و برگشت به طول 2136 متر است.

žاین در حالی است که اتصال این دو بزرگراه (از میدان توحید تا میدان جمهوری) تا سال 1377 بلاتکلیف بود، اما با توجه به حساسیت، ترافیک سنگین و نیاز شدید شهر به اتصال این دو بزرگراه، شهرداری تهران در سال 1377 اقدام به انتخاب مشاور برای مطالعه و بررسی اتصال این دو بزرگراه کرد، در همین راستا در اواخر سال 1385 پیمانکار انتخاب و در 86/03/29 رسما عملیات اجرایی پروژه تونل توحید شروع شد.

žاین در حالی است که با احتساب و برنامه زمان‌بندی شده، پروژه باید در مدت 29 ماه از زمان عقد قرارداد اجرا، تکمیل و بهره‌برداری شود که همین مدت زمان تعیین شده برای انجام این پروژه بزرگ با این موقعیت مکانی و ویژگی‌های استثنایی، یک رکورد کم نظیر در جهان برای کشور است. از ویژگی‌های خاص، مهم و منحصر به فرد این پروژه، باید به تلاقی تونل با خط 2و4 مترو اشاره کرد.

žاین در شرایطی است که در روند حفاری، تونل توحید گاهی با ناپایداری خاک به‌ویژه در شمال شفت میدان توحید مواجه شده است که این امر کندی عملیات اجرا را در برداشته و همچنین در طول مسیر حفاری به معارضانی از جمله لوله‌های آب شرب، تاسیسات شهری، رشته‌های متعدد قنات، کانال‌های فاضلاب و غیره برخورد کرده که با تمهیدات لازم و دقت، موانع را رفع و روند اجرا درحال پیشروی است.

بارش ۱۵ دقیقه ای، تونل توحید را به دریاچه تبدیل کرد

بارندگی در تهران هرچند به گفته مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی تهران بدون خسارت بود اما گویا در این بین تونل توحید از این قاعده مستثنی بود، به طوریکه همزمان با بارش باران حدود نیم متر آب در تونل توحید جمع شده بود و رانندگان به سختی تردد می کردند و در برخی ساعات ترافیک تونل توحید به دلیل آبگرفتگی بیداد می کرد.

پیش ازهم تونل توحید در زمان بارندگی ها با این مشکلات مواجه می شد اما در مقابل اعتراض اعضای شورای شهر تهران مبنی بر وجود مشکلات فنی از جمله نبود زهکش های لازم برای جمع اوری آبهای سطحی در این تونل مسئولان شهری قول داده بودند که برای این مشکلات فکری کنند.

تونل توحید اگرچه در تسهیل تردد خودروها موفق بوده است اما عدم دقت و شاید تعجیل در تحویل در ساخت آن موجب شده است تا مشکلات فنی بر موفق آمیز بودن آن...

 


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 651

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما