محل لوگو

پروژه تحقیقاتی رشته معماری با موضوع مطالعات طراحی هتل


پروژه تحقیقاتی رشته معماری با موضوع مطالعات طراحی هتل

نـوع فایـل: Word

تعداد صفحات : 80

 

پروژه ورد آماده و قابل ویرایش مطالعات طراحی هتل (نمونه تطبیقی هتل) - رشته معماری

دانشکده معماری و شهرسازی

دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)

 

فهرست مطالب

تاریخچه روند طراحی هتل در جهان

تاریخچه هتل در ایران

رباط ها و کاروانسراهای معروف

ساباط

رباط

کاربات

کاروانسرا

خان

طرح رباط و کاروانسرا

اقامت در حال حاضر

تعریف هتل

تقسیم فضاها

طراحی با نور در هتل و زیر مجموعه های آن

معرفی فضاها

پذیرش

راهروها ، نور راهنمای گذر

رستوران و نوشگاه

اتاق ها

حمام ، آب تنی در نور

سالن های جشن و اتاق های چند منظوره

اتاق های ملاقات ، ایستگاه های تجاری

امکانات رفاهی و ورزشی

نمای بیرونی ، تبلیغ شهری

پارکینگ

تاسیسات

دفاتر مهندسی

اهداف اصلی در استقرار طبقات مهمان

کف ، دال

نقشه های ساختمانی بلند مرتبه

طرح های دارای آتریوم

سوئیت ها

خدمات ضروری هتل ها

درصد زیر بنای فضاهای مختلف یک هتل

سطح بندی

ساختار و فضاهای لازم در هتل

حمام ها

تعریف هتل

خدمات ضروری هتل

بهداشت عمومی

رستوران

سالن اصلی لابی

پذیرش

حمل بار

سایر خدمات هتل های 1 تا 3 ستاره

سایر خدمات هتل های 4 تا 5 ستاره

2 ستاره

3 ستاره

4 ستاره

5 ستاره

ضوابط و نمونه های طراحی

هتل و مهمانسرا

طبقه بندی هتل ها

مکان ها

هتل های مراکز شهری

هتل های حومه شهر

موتور هتل

هتل های پناهگاهی

تحولات

روابط عملیاتی

اقامت گاه های مسافری

متل یا مجتمع های توریستی بین راهی

موقعیت مکانی انواع هتل در شبکه توریسم

جا ظرفیت درجه بندی هتل

نکاتی درباره طراحی هتل

نمونه های خارجی

 

مقدمه

تاریخچه : روند تاریخی هتل در جهان

در طول تاریخ مسافران برای استراحت و غذا به مکان‌ها و استراحت‌گاه‌های عمومی پناه برده‌اند. روم باستان هنگامی که به اوج قدرت خود رسیده بود تعداد زیادی مسافرخانه در مسیر راه‌های عمومی و پناهگاه‌ها یا استراحتگاه‌ها ایجاد کرده بود. این ها بیشتر برای مقامات دولتی و شخصیت‌های کشوری اهمیت داشتند. در آسیا،‌استراحتگاه‌های کوچک در مسیر کاروان‌ها ایجاد شده بود. زوار که به محل‌های زیارتی می رفتند ، می‌توانستند در این مکان‌ها استراحت کنند و غذای مورد نیاز را به دست آورند. واژه مهمان‌داری یک واژه قرون وسطایی است و مقصود از آن استراحت گاه یا اقامتگاه مسافران است. نکته قابل توجه این است که هنوز هم در اروپا مهمانخانه‌هایی وجود دارد که پذیرای مسافران خسته است و به آنها غذا و نوشابه می‌دهد.

مهمان پذیرهایی که جنبه بازرگانی داشتند در سده پانزدهم در اروپا به وجود آمدند. نخستین این نوع مهمان پذیرها با نام «تختخواب و صبحانه» به وجود آمد که افراد در خانه‌های شخصی به قیمت‌های اندک از مسافران پذیرایی می‌کردند. در همین زمان کسانی که مالک قطعه‌های بزرگی از زمین بودند، کلبه‌های کوچکی بر روی زمین‌های خود (به نام خود) می‌ساختند و از افراد پذیرایی می کردند.

در سده شانزدهم جاده‌سازی و مسافرت دریایی موجب افزایش مسافران گردید و در نتیجه بر تعداد مسافرخانه‌ها و کلبه‌هایی که به گونه‌ای از مهمانانی پذیرایی می‌کردند افزوده شد. در آخرین سال‌های سده هفده و نخستین سال‌های سده هجده تشکیلاتی برای پذیرایی مهمانان به وجود آمد که نمونه‌های نخستین از مهمانخانه‌های امروز است. در سال 1774 نخستین میهمانخانه (هتل)‌در لندن گشایش یافت؛ پس از آن در 1794 «سیتی هتل» در نیویورک گشایش یافت.

در ایالت متحده امریکا نخستین مهمانخانه (هتل) با تجهیزات و تسهیلات امروزی در سال 1892 در بستن‏ ماساچوست‏ ساخته شد که نام آن «ترمانت هاس» بود. این مهمانخانه دارای تعداد راهرو، اتاق خواب، اتاق پذیرایی، اتاق رخت کن و حمام بود. در پاریس، هتل ریتز، در لندن، ساوی و در سنگاپور رافلز نمونه‌هایی پذیرایی، نوآوری‌هایی مشاهده شد. یک آمریکایی مشهور به نام «ای. ام. استاتر» از جمله نخستین کسانی بود که توانست با ساخت اتاق‌های بزرگ، که دارای حمام‌های خصوصی، شیر آب، برق، تلفن، رادیو و سیستم ذخیره جا بود ارائه کند. نوآوری‌های دیگر در صنعت مهمان پذیری و مهمانخانه عبارت بودند از دستگاه حرارت مرکزی، تهویه هوا،‌آسانسور، روشنایی و سیستم فاضلاب که در آمریکا ارائه شدند. مهمانخانه‌های سراسر دنیا به سرعت این نوآوری را پذیرفتند.

از هتل و هتلداری در ایران از زمان دور اطلاعی در دست نیست. در تاریخ معماری ایران، نام هتل همواره با فعالیت‌های تجاری و در پاره‌ای موارد با سفرهای زیارتی همراه بوده است. تنها اطلاعات موجود کاروانسراها و چاپارخانه‌های عهد هخامنشیان محدود می‌شود و پس از آن با کاروانسراهای ایران در عهد صفویه و ایجاد آب انبارها برای رفاه مسافران برخورد می شود که تقریباً در تمام ایران در طول مسیر شاهراه‌های آسیایی خاور دور به وجود آمده‌اند و هنوز در گوشه و کنار بقایای آنها دیده می‌شود.

کاروانسراها ارزش ویژه‌ای در تاریخ معماری ایران کسب کرده‌اند چرا که با توجه به اشکال و فرم عملکرد بسیار حساب شده آنها، همواره منزلگاه بین راه و یا داخل شهر بازرگانان و زائران بوده و کلیه فعالیت‌های مربوط به هر دوره خاص از تمدن بشری از جمله انبار کالا، محل نگهداری دام، محل زندگی و استراحت، محل گرد هم آیی و .. را برعهده داشته‌اند. این پدیده از نقطه نظر اقتصادی در داد و ستد و حمل و نقل مال‌التجاره‌های روستاهای مملکت به شهرها و از آنجا به کشورهای خارج، وظیفه مهمی را برعهده داشته است و از نقطه نظر اجتماعی، راحتی و آسایش مردم را در سفرهای طولانی و دراز مهیا می‌نموده است و...


مبلغ قابل پرداخت 24,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 669

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما