نـوع فایـل: PowerPoint
تعداد صفحات : 18
پاورپوینت ارائه کلاسی آماده و قابل ویرایش دوره کارشناسی ارشد
با موضوع بنچ مارکینگ یا الگوبرداری - رشته مدیریت صنعتی
عناوین مطالب
مقدمه
تعریف الگوبرداری (Benchmarking)
ضرورت الگوبرداری
مزایای الگوبرداری
انواع الگوبرداری
رضایت مشتری
اهداف الگوبرداری
مدل های مختلف الگوبرداری
الگوبرداری مقایسه ای (چه چیزهایی)
-مقایسه براساس عملکرد
-مقایسه براساس فرایندهای کاری
-مقایسه راهبردی
الگوبرداری مقایسه ای (چه کسانی)
- الگوبرداری داخلی
- الگوبرداری رقابتی
- الگوبرداری کارکردی
مراحل اصلی در الگوبرداری
-برنامه ریزی
-جستجو
-مشاهده
-تجزیه و تحلیل اطلاعات
-تطبیق یا پذیرفتن
موانع و چالش های موجود
نتیجه گیری
مقدمه
در جهان امروز و در شرایط رقابتی بازار، کیفیت محصول و بهرهوری به عنوان دو عامل اساسی و مهم در حفظ و بقای موسسات حرف اول را زده و آنهایی که از بهرهوری و کیفیت بالاتری برخوردار هستند در بازار حضور داشته و ماندگار خواهند ماند...
الگوبرداری (Benchmarking) روشی سیستماتیک است که سازمانها بوسیله آن میتوانند فعالیتهای خود را بر اساس بهترین صنعت یا سازمان اندازهگیری و اصلاح کنند؛ این روش با فراهمسازی چارچوبی برای سازمانها که بوسیله آن فعالیتهای بهترین سازمان مشخص گردیده است و تشخیص وجوه تمایز سازمان موجود با بهترین سازمان ، نشان میدهد که چگونه میتوان شکافهای موجود را پر کرد. الگوبرداری در واقع ابزاری برای بهبود مستمر است و میتواند توسط انواع سازمانهـــای تولیدی و خدماتی به کار گرفته شود...
Benchmarking هم یک نگرش و تفکر زیربنایی است و هم یک ضرورت که این ضرورت به طور خلاصه ناشی میشود از:
1- رقابت جهانی و وجود شرایط رقابتی در بازار کار
2- پیشرفتهای سریع و قابلتوجه در علم و تکنولوژی
3-...
مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان