محل لوگو

پاورپوینت آماده گسترش عملکرد کیفیت


پاورپوینت آماده گسترش عملکرد کیفیت

نـوع فایـل: PowerPoint

تعداد صفحات : 27

 

فهرست مطالب
مقدمه
تاریخچه QFD

تعریف QFD
فواید QFD از دیدگاه های مختلف

موضوع QFD
مراحل QFD
انواع خواسته های مشتریان
عملکرد وظیفه ای
عوامل انسانی
موارد مربوط به چرخه عمر
موارد مربوط به منابع
ملزومات تولیدی
ظرفیت های سازمان و شرکت
فرموله شده
روش جدول اولویت بندی (HOQ)
نحوه ساختن خانه کیفیت
ایجاد ماتریس های پایه QFD
روش فرایند سلسله مراتبی تحلیلی
سه شاخص اصلی وزن دهی AHP
گام های AHP

جمع بندی

مزایای استفاده از QFD

منابع و مآخذ

 

مقدمه

مروری بر اصلی ترین مباحث مطرح در مورد «گسترش کارکردهای کیفیت»

در این مقاله، خواهیم دید که مباحث مهم مطرح در حوزه QFD با توجه به گذشته آن چیستند. برای تحقیق در این مورد، از روش پیمایشی با استفاده از ابزار بررسی اسناد و مدارک موجود استفاده کرده ایم. کار جدید و جالب توجه در این تحقیق، این است که با توجه به صعوبت انتخاب و تشخیص مقاله های معتبرتر، برخی مقاله ها براساس اینکه چقدر در جهان و یا توسط مجلات معتبر تخصصی به آنها ارجاع شده است، انتخاب شده اند و این یعنی جمعی از منابع این تحقیق از پرارجاع ترین متون این حیطه تخصصی هستند. QFD ابزار تبدیل نیاز مشتری به ظهور آن نیاز در محصول است، اما برای تجزیه و تحلیل در حیطه های غیر از کیفیت نیز مفید خواهد بود.

QFD چیست؟ انواع مختلف تکنیک های آن که در گوشه و کنار مطرح شده اند، چیستند؟ مهمترین تکنیک در میان این تکنیک های دوگانه کدام است؟

با توجه به اهداف و سوالات مطرح شده، ابتدا به تاریخچه QFD و سپس به موضوع QFD می پردازیم و درباره انواع تکنیک های آن توضیحاتی ارائه می دهیم و بعد با تفصیل بیشتری «روش جدول اولویت بندی» و «روش فرایند سلسله مراتبی تحلیلی» را توضیح داده و این دو روش مشهورتر را با هم مقایسه می کنیم. گفتنی است که این مقاله در صدد تبیین تمامی اجزا و ریز موارد مربوط به QFD نیست...

 

تاریخچه

Yoji Akao مبدع اولیه QFD و کسی است که از بعد علمی و گسترش عمومی این شیوه تلاش کرد. ابداع ابتدایی QFD، هنگامی رخ داد که در ذهن آکائو سوالی به این مضمون ایجاد شد: «ما در بحث کیفیت، به برخی اجزای محصول یا فرایند بسیار توجه می کنیم و درصدد آنیم که بدانیم کیفیت در مورد آنها رعایت شده است یا خیر. چرا این نقاط و نکات مهم کیفیت را که «نقاط تضمین کیفیتی» نام دارند، به عنوان نقاط کنترل و بازرسی در طراحی اولیه محصول و فرایند خود قرار ندهیم؟ در این صورت، از ابتدای طراحی محصول در راستای اولویت‌های خود گام برداشته‌ایم.

اولین کتاب در این مورد توسط «آکائو» و «میزونو» نوشته شده است. این دو دانشمند ژاپنی هنگامی اقدام به این کار کردند که ژاپن تازه به استقلال اقتصادی صنعتی در...


مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 613

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما